Flugan

Nej, det blev inte en rolig serie den här gången heller... så allt är som det ska.


Kommentarer
Postat av: Nils Fisk

Hej!



Det är jag igen - jag hoppas inte grannhunden tar illa upp om jag kommenterar åter igen?

Serierna är fabulösa - ja rent av innovativa. Teckningarnas detaljrikedom överväldigar! Titta noga - flugan har faktiskt sex ben! Jodå - och de andra flugorna har tydligen just vaknat upp från sin vintersömn i en springa i trävirket, för vingarna är fortfarande lite vinter-skrynkliga. Mockans nedslagsvinkel är exakt 83,6 grader, precis som den borde vara hos ett vanligt svenskt nöt! Det enda jag inte riktigt fattar är vad för slags sjukdom kossan lider av, han verkar ju ha blod i avföringen????

2010-02-26 @ 13:46:10
Postat av: Grannhunden

Hej Nils-Fisk,



Tack för att du vill kommentera mina serier.



"Det enda jag inte riktigt fattar är vad för slags sjukdom kossan lider av, han verkar ju ha blod i avföringen"

Först vill jag poängtera att kossan borde ha varit en hon. Okej, sådär ja. Blod i avföringen? Njae tanken var snarare att det skulle visa på hur flugans blod sprutade när den blev mos. Jag har inte gjort någon större research kring hur vida det är rött blod som sipprar i en flugas system, men för dem som inte har riktigt lika stor förmåga att se detaljer vill jag alltså klargöra att här händer det en olycka.

En stor tid av födseln av flugan ägnades just åt flugans vingar. Jag ville att det skulle synas att de liksom vaknat från sin sömn av den oemotståndliga lukten av skit. De skyndar ut och frossar i detta smörgåsbord av avföring. Kul att du uppskattade det!



Mvh

//grannhunden

2010-02-27 @ 12:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0